Forbrukslån og markedsføring

Det finnes flere begrensinger på hvordan forbrukslån kan og ikke kan markedsføres.
Ved markedsføring av kreditt skal det ikke fremheves hvor fort du kan få lån. Dette for å hindre at folk som egentlig ikke burde ta opp forbrukslån tar opp disse lånene. Lånene er dyre, og kan rett og slett være for dyre for noen. Det er også begrensinger på hvor mye man skal fortelle om hastigheten på svarene. Du kan få svar på et forbrukslån på 10 sekunder. Det er fort og gjør at noen gjerne vil ta opp et lån ved å sjekke raskt på nettet om de kan få lån.

Det er heller ikke bra at du som prøver å selge forbrukslån snakker om at det er lett å få lånet. Det er ikke så lett å få billig forbrukslån, men har man en bra inntekt så er det ikke så ille. Du kan kanskje ende opp med et lån som egentlig er dyrere enn du selv skulle ønske, som fort kan bli et problem i hele dette løpet. Staten vil heller ikke at du skal reklamere eller snakke om hvor enkel selve prosessen er. Selve prosessen er ganske enkel, så det krever ikke mye av deg å skrive søknaden. Til sist er det ikke bra at du sier at kreditten er lett å få. Det er totalen eller kombinasjonen av dette som gjør det ikke bra.